Wednesday, April 25, 2012

(PuBer)Selamatkanlah aku!


Selamatkanlah aku!

Tidak terlihat jalan keluar
Dari belakang musuh mengejar
Lawan juga siap di samping
Nafasku sudah tidak panjang


Musuh dan lawanku kelaparan
Mereka tidak menberikan pilihan
Sendiri ku jalani waktu sempit ini
Tanpa bantuan, aku pasti mati

Manusia tidak sanggup menolong
Kepada Tuhan harapan itu kugantung
Aku memohon dengan sisa tenagaku
Meminta Dia menghadang lawanku

Aku bersyukur kepada Tuhan Allah yang hidup
Bagi- Nya tidak ada kata “tidak sanggup”
Dia membebaskan aku dari jurang maut
Dia membuat lawan-lawanku takut

Dia Tuhan Allah yang setia
Tidak akan pernah melupakan umatnya
Dialah satu-satunya harapanku
yang akan menyelamatkanku!



 “Dia yang mengingat kita dalam kerendahan kita;
Bahwasanya selama-lamanya
kasih setia- Nya
Dan membebaskan kita daripada lawan kita;
Bahwasanya selama-lamanya
kasih setia- Nya”
Mazmur 136:23-23


GOD Bless U

No comments: